Monday, November 25, 2013

Tarbimisühiskonna küüsis

Me kõik tarbime igapäevaselt- kes rohkem, kes vähem vastavalt oma võimalustele. Inimeste vajadused ja soovid  seoses tarbimisega on väga erinevad. Inimesed kellel jätkub raha ainult esmavajaduste rahuldamiseks on meie ühiskonnas suurem enamus kui neid kes saavad endale lubada konsumeristlike võimalusi.

Tarbimise elavdamiseks tehakse ulatuslike kampaaniad, soodusmüüke. Iga kaubanduskett püüab meelitada kliente rohkem tarbima, korraldades osturallisid, hullusid päevasid jne. Uskumatu kui kergesti inimesed lasevad ennast sellest mõjutada- rohkelt soodsaid pakkumisi, ikka tuleb minna ja kui juba kohal siis tuleb midagi ikka osta ka! Tund enne avamist seistakse puntras ukse taga, et ikka esimeste seas parimad palad endale saada. Mina isiklikult ei saa aru kuidas inimesed viitsivad seista tunde järjekorras.  Ostetakse kokku asju, mida võib-olla kunagi ei tarbita. Selle kohta sobib ütlus- asi olgu, tarvis ärgu tulgu.
Selline see tarbimisühiskond juba on.

No comments:

Post a Comment