Sunday, October 23, 2011

Vaga vesi, sügav põhi

Viimane loeng oli äärmiselt huvitav ja mis peamine, ka arusaadav.
Antud postituse mõtte sain just viimasese loengu põhjal. Kõrvu jäi kõlama mõte, et hinnang tuleb anda inimese käitumisele mitte temale endale. Siinkohal panen kirja ühe hiljuti juhtunud loo, mis mind siiani häirib.
Suvel värbasin enda meeskonda uut töötajat, kandidaate käis vestlusel mitmeid. Valisin siis lõpuks tüdruku, kes oli küll vaikse loomuga, tagasihoidlik kuid miski temas mulle meeldis ja ma otsustasin tema kasuks.
Alguses oli kõik kena ja tore, ta oli väga õpihimuline, kohanes meie meeskonnas kiiresti. Oma tööd tegi hästi ja ei kurtnud iialgi. Temaga vesteldes tundus et töö talle meeldib, kolleegid olid ka temaga rahul. Olin väga rahul, et olin teinud hea valiku-milles mul hiljem tuli kibedalt pettuda.
Septembri lõpupoole tuli ta minu juurde ja teatas, et soovib töölt lahkuda kuna elab 50 km. kaugusel ja  meie graafiku alusel on tal ikkagi keeruline nii kaugelt tööl käia. Arusaadav, leppisime kokku et on septembri lõpuni, siis on mul ka aega uut inimest värbama hakata.
Pärast lahkumisavalduse kirjutamist tema käitumine muutus totaalselt. Hommikuti hakkas ta hilinema, tööl ei liigutanud lillegi, õhtuti lihtsalt lahkus töölt varem sõnagi lausumata. Kaaskollegid andsid mulle tema käitumisest teada, kui ma küsisin et miks ta lahkus töölt enne oma vahetuse lõppu, siis ta vastas et lihtsalt oli vaja.
Kuna oli olukord, kus ei olnud kedagi tööle panna ja pidin mõtlema ka teistele töötajatele, siis palusin et ta oma viimased vahetused ära teeks-kuigi oli tahtmine öelda, et homme pole vaja enam tulla.
Viimasel tööpäeval soovisin talle veel edu edaspidiseks ja niiöelda lahkusime sõpradena.
Sellega polnud veel asi lõppenud- rutiinsete videokontrollide käigus selgus, et seesaama tütarlaps oli meilt varastanud kaupa. Ühesõnaga ma olin tööle võtnud varga- ainus mõte oli, et kuidas ma oma värbamisega nii puuse olin pandnud. Ma poleks iial temast seda uskunud.
Kontrolli tulemuste ajaks oli tema juba töölt lahkunud ja mul ei olnud enam võimalust temalt küsida- miks? Kas asi oli seda väärt, et oma maine porri tallata?
Ma kaldun arvama, et kui ta varastas meilt, siis teeb ta seda ka edaspidi kuskil mujal.
Kui keegi peaks tegema tema kohta taustauuringut, siis on minu kohuseks teavitada, et tegemist on vargaga.
Kahju, et noor inimene oma tuleviku niimoodi ära rikkuda võib.
Siinkohal mõtlen õppejõu sõnadele hinnangu andmise kohta: mida ma peaks arvama inimesest, kes niimoodi toimis- minu hinnangul on tegemist lihtlabase vargaga ja seda seisukohta ei saa ta enam kuidagi muuta.
Kokkuvõttes tahaksin öelda- vagased inimesed ei pruugi olla nii vagased kui alguses paistab!

No comments:

Post a Comment